Saturday, February 7, 2009

ka r a m

dapatkah putik kan menjadi bunga
kiranya cuaca sering gerhana
dapatkah kasih bersemi selamanya
atau kah aku harus berserah kepada Nya
yang Maha Esa

mestikah ada satu p e n g o r b a n a n
sehingga terjadinya p e r p i s a h a n
kiranya itu satu permintaan
perlukah kau dan ku merelakan

kita hanya insan yang selalu mengharapkan
suatu yang indah dalam p e r c i n t a a n
di kala tiba dugaan mendatang
aku kau t i n g g a l k a n

karam aku di lautan duka
bila wajahmu hilang di mata
tiada berita mengubat rindu
di kala sendu

ku biarkan l u k a di hati b e r d a r a h
sehingga kering di mamah mentari
apakah s a l a h k u di s a k i t i sebegini

perlukah aku terus m e n g h a r a p k a n
camar yang hilang kembali ke sarang
apakah masih ada k e r i n d u a n
yang tersimpan di hatimu s a y a n g

__________________

kekadang aku terasa cam pentingkan diri, pentingkan perasaan sendiri sehingga tanpa sedar aku telah luka kan hati insan lain. aku mahu idup ngan dunia ku sendiri tapi di bayangi kenangan silam. sedangkan dia semakin jauh dari aku. yang makin dekat aku tidak pedulikan, aku tak pernah fikir tentang perasaan nya. yang aku tahu aku dengan hati aku. bukan serik untuk terima cinta lain, tapi hati aku....

dalam urusan c i n t a
kita sangat jarang m e n a n g
namun ketika cinta itu t u l u s
walaupun kalah, kamu tetap menang
hanya kerana kamu b e r b a h a g i a
dapat m e n y i n t a i seseorang
lebih dari kamu menyintai
d i r i m u s e n d i r i . . .

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home